Jag skulle nog inte klara mig ensam!


Oj, fick erbjudande idag om en lägenhet i Munkebäck faktiskt. Men shit, vad svårt det är att bestämma sig, visst behöver ju självklart inte bestämma sig på studs! Först när man hör det blir man hur glad som helst, men nu när jag tänker lutar det mer åt nej. Därför kan jag göra en smart lista. (lägg till något som ni tycker fattas för att hjälpa mig avgöra) Observera då att jag dock bara har lägenheten från jan-juni, en etta är det.

FÖRDELAR:
-
att bo själv är nog jävligt skönt
- inga föräldrar som tjötar
- komma och gå hur man vill utan att smyga för att väcka någon
- få space i en hel lägenhet istället för ett rum

NACKDELAR:
- måste uträtta sysslor själv som t.ex tvätta, laga mat, storstäda mm.
- att inte få äta mammas eller pappas mat (jag suger på matlagning)
- sova ensam (eftersom jag är ganska mörkrädd så kommer jag vara jättemesig)
- dra in på inköp såsom kläder och utgångar :(
- betala allt själv; mat, schampoo och dyligt, matservis mm.
- betala full hyra
och till sist
- bo i ett område där man inte känner någon, visst kan vara skönt, men jag är ganska sällskapssjuk av mig och kommer förmodligen känna mig extremt ensam och rastlös många gånger!

Men fasiken vad skönt det hade vart! Men jag vet inte om jag är redo att flytta hemifrån, som ni ser på nackdels-listan så handlar det mycket om pengar då jag måste erkänna att jag är en riktig slösare och mina pengar läggs enbart (nästan) på kläder, cigg, alkohol och utgångar. Det kan jag ju nästan glömma i alla fall i samma grad. Och jag vill nog leva som jag gör nu i något år till. Nja, det får nog vänta, men jag är ändå sjukt sugen, tänk vad härligt det hade vart. Kanske någon som vill bli min roomie? Fast ganska segt att knö i en etta. Men de hade vart roligare, någon intresserad?!

Nej, nu ska jag nog kolla ett avsnitt av One tree hill och ta mig en kvällsmacka, sedan senare ikväll kommer Desperate housewhifes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0