fisa bland folk


jag mamma och pappa diskuterade detta under middagen i lördags tror jag, då pappa börjar med att berätta att någon gubbe framför han på en hockeymatch fes minst 10 ggr, okej inte fes, fjärtade. Så dom satt bakom och klaga och sa fula ord till denna gubben så han till sist gick, inte mer än rätt tycker jag. Usch, om man har problem med magen får man väll hålla sig hemma och prutta ner soffan! Iallafall så kom vi in på om de är män eller kvinnor som fiser mest i allmänheten, då säger mamma direkt (SÅKLART) att det är män som fiser mest öppet i allmänheten. Men både jag och pappa dök på henne direkt och menar att så måste det inte vara, men mamma menar att män skäms inte för sånt. Då börjar mina tankar rulla. Hur fan vet hon de? För de första: Är hon en man? Har hon pratat med alla män i världen?
Bara för att mamma är försiktig, pedant och perfekt av sig (jämför henne med Bree i DH så förstår ni) så betyder de inte att alla kvinnor i hela världen känner som henne. Om jag får säga vad jag tror så tror jag att de är tvärt om. Om en kvinna behöver fisa t.ex om hon är på dejt, så går hon antingen på toa, (som alla andra) eller håller sig till en större folksamling, ingen kan bevisa att de just är hon. Fast de är säkert samma sak med män. Men jag tror att lika många kvinnor tar chansen i folksamlingar som män. Men de tror inte mamma, hon får bullar i öronen när man börjar tjata om de, för kvinnor tycker minnsan att de är pinsamt att släppa sig i folksamling. Men gör inte män de också?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0