KAOS I CITY

VARNING FÖR MYCKET TEXT!
Min förmiddag har vart helt jävla katastrof, det började oskyldigt med en grov försening på spårvagnarna när jag stod utanför skolan och skulle ta mig hemåt, fick stå och vänta i ca 30 minuter innan den kom och observera att det endast var EN liten gammal vagn som självklart var helt knökfull. När jag närmar mig korsvägen börjar jag fundera på om jag ska fortsätta förbi scandinavium mot stan eller om ja ska hoppa av redan nu och kolla bussen, paniken av folkhavet fick ta över så jag hoppade av vid korsvägen. Min buss hem skulle gå efter 33 min så jag satte mig på 5:ans spårvagn och började åka, när vi har kommit halvvägs till nästa hållplats så stannar vagnen och jag ser hur folk börjar kolla ut (eftersom jag lyssnade på musik fattade jag nada!) så jag pausade mp3n och lyssnade vad chauffören sa. Då var det som så att nån dum jävla dum jävel som inte kunde fickparkera hade ställt sin bil för långt ut på vägen så vagnen kom inte förbi, då började jag tänka vad mer kan hända nu liksom? Nu måste jag nått botten. Efter en stund kommer en halv berusad gubbe utanför och tittar sedan skriker han och viftar KOOOM IGEEEN NU GUUUUBBAAAAR! Han får några som hjälper och dom lyfter bilen in till sidan och vi kan åka vidare, ärligt talat behövs det en berusad man för att få igång det? Många pratade om det på vagnen men ingen gjorde något och ja, vad är då mitt försvar? jag är för svag! Väl framme i brunnsparken med H&M i nordstan som mål möts jag av ca 300 turist-skåningar som invaderar brunnsparken så jag knappt kom fram. Där går dom och pekar, garvar och pratar med sin underbara dialekt. Efter krig och kamp kommer jag in i nordstan och ser en stor folksamling utanför H&M och min tanke var såklart vad i helvete har hänt nu då? tar detta aldrig slut!? En sprinter någonstans hade gått så de va vattenläcka så utrymning var ordern, jahopp bara att traska vidare! Knallade in på Eurosko och hittade en jättefin sko till bra pris, neej, ni tror väl inte detta slutar lyckligt? Då ringer min telefon, det var butikschefen från Glitter (där jag var på arbetsintervju förra veckan) och får beskedet om att tjänsten inte går till mig, hon tyckte dock om mig jättemycket men tjänsten gick till någon intern, hellre att du sagt att jag var värdelös, att snubbla på mållinjen är inte min grej! Då var det bara att knalla ut igen för skor kan jag ju inte köpa när jag har obalanserad ekonomi. Efter titt och så i affärer drar jag mig mot bussen. När jag är på drar jag i hörlurarna och sätter på Melissa Horn, la la la la la. GAAAAAAAH bussen invaderas denna gång av 25 högljudda ungar och utanför står en busschafför och kastar snöbollar på bussen. (ooookeeej?!) Jag höjer ljudet på mp3n och sjunker ner i min trans, sedan vid Körkharlens gata börjar jag återigen se sura miner på folket och jag hör ju ingenting såklart så jag tar ur lurarna och hör chaffören säga: Eftersom jag är efyrtio eminuter sen så måste jag evända tillbaka till estan! , då sprack det nästan för mig för precis hade en annan 42a buss åkt förbi och de skulle ju gå 30 min tills nästa kom! Precis innan jag tänkte ställa mig och skrika på busschaffören behärskade jag mig svalde det och gick av. Det är ju trots allt inte hans fel och allt som hänt mig idag kan jag inte ta ut på den stackaren.. Men snacka om att bägaren rann över! Sen kom jag äntligen hem efter två timmar!

Ni då? Har ni haft en bra måndag änsålänge? Kan ju inte varit värre än min!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0